Narrow your search

Library

DocAtlas (736)

UCLL (528)

Arteveldehogeschool (502)

VIVES (443)

Odisee (428)

Thomas More Kempen (403)

Thomas More Mechelen (329)

AP (301)

KDG (300)

Hogeschool Gent (288)

More...

Resource type

object (1549)

book (571)

audio (118)

image (38)

film (12)

More...

Language

Dutch (1366)

French (95)

English (57)

Undetermined (13)

German (9)

More...

Year
From To Submit

2024 (3)

2023 (16)

2022 (15)

2021 (26)

2020 (38)

More...
Listing 1 - 10 of 1549 << page
of 155
>>
Sort by

Object
Brede school : een speelse verkenning.
Year: 2009 Publisher: Leuven : C.I.S.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een speelse gespreksmethodiek voor schoolteams of organisaties die een bredeschoolwerking willen uitbouwen of die de bestaande werking willen evalueren aan de hand van beeldmateriaal uit 10 Antwerpse brede school proefprojecten. Voor 6 tot 30 deelnemers.


Object
Taalforumspel
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Nederlandse Taalunie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Taalforumspel is speciaal ontwikkeld voor de lerarenopleiding basisonderwijs en secundair/voortgezet onderwijs. Het wil docenten in staat stellen om hun studenten op een leuke manier te laten werken rond het thema 'taalachterstand en onderwijskansen'. Aan de hand van het Taalforumspel leren studenten informatie over taal- en onderwijsachterstand kennen, kritisch verwerken en vertalen naar hun eigen lespraktijk. Tegelijkertijd maken de studenten via het spel kennis met de Taalunie-website over dit thema: www.taalforum.org. Het spelpakket is inzetbaar in groepen tot 36 studenten. Zowel tijdsduur als moeilijkheidsgraad kunnen aangepast worden, zodat het gemakkelijk in de opleiding ingezet kan worden. Om de website te kunnen gebruiken, moet er per spelbord een computer of laptop met een internetverbinding beschikbaar zijn. Wie het spel zonder website wil spelen, kan gebruik maken van het antwoordenoverzicht dat bij het spelbord zit.


Object
Brede school : een speelse verkenning
Year: 2009 Publisher: Leuven C.I.S.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een speelse gespreksmethodiek voor schoolteams of organisaties die een bredeschoolwerking willen uitbouwen of die de bestaande werking willen evalueren aan de hand van beeldmateriaal uit 10 Antwerpse brede school proefprojecten. Voor 6 tot 30 deelnemers.


Object
Woord & box : kaart een gesprek aan over onderwijs
Year: 2019 Publisher: [Helmond] Onderwijs Maak Je Samen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je kent ze wel in het onderwijs: de containerbegrippen, paraplubegrippen, koepeltermen,... woorden die zoveel kunnen betekenen dat je ze in een context moet plaatsen om te begrijpen wat iemand ermee wil zeggen. WOORD&BOX is speciaal ontwikkeld om samen met andere onderwijsprofessionals begrippen te duiden, standpunten te definiëren en in gesprek te gaan over deze woorden. Deze box bevat meer dan 50 contextkaarten en 150 woordkaarten. De contextkaarten bevatten zinnen met invulruimte. De woordkaarten kunnen op verschillende manieren in een zin geplaatst worden. Door algemene woorden in een specifieke context te plaatsen ontstaan beelden bij de deelnemers en kun je naar begripsvorming toe werken. De verschillende spelsuggesties laten zien op welke wijze en met welke doelen de kaarten ingezet kunnen worden. Enkele spelsuggesties bieden de mogelijkheid om de kaarten te gebruiken in teamvergaderingen, een ontwikkelproces of een missie-visietraject.


Object
Met open blik : gezelschapsspel voor een nieuwe kijk op schoolveiligheidsdilemma's

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Met open blik' is ontwikkeld voor onderwijspersoneel van het secundair onderwijs. Doel van dit spel is om voor zoveel mogelijk dilemma's rond bestaande veiligheidssituaties, kwalitatieve oplossingen te vinden. Situaties worden met een open blik bekeken en er worden (opnieuw) maatregelen geformuleerd om dilemma's op te lossen, zodat de school (nog) veiliger wordt. Voor het spelen moet minimaal anderhalf uur uitgetrokken worden. De dilemmakaarten zijn verdeeld over vijf categorieën: veiligheid algemeen, agressie & geweld, discriminatie, elektronisch, pesten.


Object
Plattegrond, vermoedelijk oefening student
Authors: --- ---
Year: 1857 Publisher: S.l. : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education. --- Architecture.


Object
Plattegrond, vermoedelijk oefening student
Authors: --- ---
Year: 1857 Publisher: S.l. : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education. --- Architecture.


Object
Anvers, Académie Royale des Beaux-arts. Brief aan Roelandt
Authors: ---
Year: 1859 Publisher: Anvers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education. --- Architecture.


Object
Anvers, Académie Royale des Beaux-arts. Brief aan Roelandt
Authors: ---
Year: 1859 Publisher: Anvers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education. --- Architecture.


Object
Anvers, Académie Royale des Beaux-arts. Brief aan Roelandt
Authors: --- --- ---
Year: 1853 Publisher: Anvers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Brief van de secretaris van de academie te Antwerpen en de Antwerpse provinciegouverneur aan architect L. Roelandt, d.d. 25/08/1853, met een ledenlijst in bijlage

Keywords

Education. --- Architecture.

Listing 1 - 10 of 1549 << page
of 155
>>
Sort by