Listing 1 - 10 of 1549 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een speelse gespreksmethodiek voor schoolteams of organisaties die een bredeschoolwerking willen uitbouwen of die de bestaande werking willen evalueren aan de hand van beeldmateriaal uit 10 Antwerpse brede school proefprojecten. Voor 6 tot 30 deelnemers.
Choose an application
Het Taalforumspel is speciaal ontwikkeld voor de lerarenopleiding basisonderwijs en secundair/voortgezet onderwijs. Het wil docenten in staat stellen om hun studenten op een leuke manier te laten werken rond het thema 'taalachterstand en onderwijskansen'. Aan de hand van het Taalforumspel leren studenten informatie over taal- en onderwijsachterstand kennen, kritisch verwerken en vertalen naar hun eigen lespraktijk. Tegelijkertijd maken de studenten via het spel kennis met de Taalunie-website over dit thema: www.taalforum.org. Het spelpakket is inzetbaar in groepen tot 36 studenten. Zowel tijdsduur als moeilijkheidsgraad kunnen aangepast worden, zodat het gemakkelijk in de opleiding ingezet kan worden. Om de website te kunnen gebruiken, moet er per spelbord een computer of laptop met een internetverbinding beschikbaar zijn. Wie het spel zonder website wil spelen, kan gebruik maken van het antwoordenoverzicht dat bij het spelbord zit.
Choose an application
Een speelse gespreksmethodiek voor schoolteams of organisaties die een bredeschoolwerking willen uitbouwen of die de bestaande werking willen evalueren aan de hand van beeldmateriaal uit 10 Antwerpse brede school proefprojecten. Voor 6 tot 30 deelnemers.
Choose an application
Je kent ze wel in het onderwijs: de containerbegrippen, paraplubegrippen, koepeltermen,... woorden die zoveel kunnen betekenen dat je ze in een context moet plaatsen om te begrijpen wat iemand ermee wil zeggen. WOORD&BOX is speciaal ontwikkeld om samen met andere onderwijsprofessionals begrippen te duiden, standpunten te definiëren en in gesprek te gaan over deze woorden. Deze box bevat meer dan 50 contextkaarten en 150 woordkaarten. De contextkaarten bevatten zinnen met invulruimte. De woordkaarten kunnen op verschillende manieren in een zin geplaatst worden. Door algemene woorden in een specifieke context te plaatsen ontstaan beelden bij de deelnemers en kun je naar begripsvorming toe werken. De verschillende spelsuggesties laten zien op welke wijze en met welke doelen de kaarten ingezet kunnen worden. Enkele spelsuggesties bieden de mogelijkheid om de kaarten te gebruiken in teamvergaderingen, een ontwikkelproces of een missie-visietraject.
Choose an application
'Met open blik' is ontwikkeld voor onderwijspersoneel van het secundair onderwijs. Doel van dit spel is om voor zoveel mogelijk dilemma's rond bestaande veiligheidssituaties, kwalitatieve oplossingen te vinden. Situaties worden met een open blik bekeken en er worden (opnieuw) maatregelen geformuleerd om dilemma's op te lossen, zodat de school (nog) veiliger wordt. Voor het spelen moet minimaal anderhalf uur uitgetrokken worden. De dilemmakaarten zijn verdeeld over vijf categorieën: veiligheid algemeen, agressie & geweld, discriminatie, elektronisch, pesten.
Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Brief van de secretaris van de academie te Antwerpen en de Antwerpse provinciegouverneur aan architect L. Roelandt, d.d. 25/08/1853, met een ledenlijst in bijlage
Listing 1 - 10 of 1549 | << page >> |
Sort by
|